Het bijzettafeltje 1

'Ja, u spreekt met Rampert, ik bel even over het bijzettafeltje. Ik zou nog bellen over wanneer ik thuis was zodat u het kon bezorgen.'
'U belt over wat?'
'Ik bel over het bijzettafeltje dat ik laatst bij u in de uitverkoop kocht. U kon toen niet meteen zeggen wanneer u het zou kunnen bezorgen en daardoor kon ik ook niet zeggen wanneer ik thuis zou zijn... en toen hebben we afgesproken dat we er nog over zouden bellen wanneer het ons schikte. Ik heb toen ook nog een bedragje aanbetaald, weet u nog? En dan zou u de rest krijgen als u het kwam brengen. Die meneer met die bril... Rampert... ik kon het toen niet meteen meenemen omdat ik met de tram was en nog naar van allerlei dingen toe moest en ik het een beetje onhandig vond om overal met een bijzettafeltje onder mijn armen binnen te komen... En toen zei u dat het geen probleem was en dat u het zou bezorgen, maar dat u niet wist wanneer omdat het heel druk was..."
'Meneer Van Rampen?'
'Bijna goed... Rampert. Van het bijzettafeltje.'
'Factuurnummer 63514?'
'O God... even kijken... Ja, klopt. Rampert, bijzettafeltje, 63514... Het was blauw en groen en paars... Zo'n postmodern Italiaans bijzettafeltje. Je kon er dingen op zetten als je ze tegenhield.'
'U bedoelt het bijzettafeltje uit onze collectie-Luigi Petronelli? Dat door een fout van onze winkelassistente helaas in de buurt van onze collectie afgeprijsde artikelen raakte?'
'Ja, dat weet ik allemaal niet... Waar het mij om gaat is wanneer u het komt brengen.'
'Het is weg.'
'Weg? Hoe bedoelt u: het is weg?'
'Wij kunnen het niet meer vinden. Wij hebben overal gezocht maar we kunnen het niet meer vinden.'
'Dan zoekt u nog maar eens.. Ik wil mijn bijzettafeltje, ik heb nog aanbetaald ook, wat krijgen we nou...'
'Meneer Van Rampen, wij vinden een oplossing... Eens kijken, schikt het u woensdagochtend?'
'Als het echt 's ochtends voor twaalven is...'
'Komt voor elkaar meneertje... Dan noteer ik voor onze besteldienst: Van Rampen, woensdagochtend na drieën.'