Het bijzettafeltje (slot)

'Met Rampert. Met wie spreek ik?'
'Met Meubelpaleis Interzitbank. Meneer Van Rampen, het is gearriveerd!'
'Wat is gearriveerd?'
'Uw bijzettafeltje. Het staat stand-by in onze zaak.'
'M'n wát?... U bedoelt toch niet het postmoderne bijzettafeltje dat ik begin van dit jaar bij u in de uitverkoop kocht en dat u toen het op bezorgen aankwam om een of andere reden niet meer had of kwijt wilde en dat vervolgens in Italië moest worden bijbesteld en op een woensdag maanden geleden dan toch bij mij zou worden bezorgd, wat ook al niet gebeurde, waarna ik tot op de dag van heden niets meer van u mocht vernemen? Dát bijzettafeltje?'
Hetzelfde meneer Van Rampen. Het is overigens niet postmodern meer, maar neopop geworden. En dat buiten onze schuld de bezorging even op zich heeft laten wachten, daar is een combinatie van factoren debet aan.'
'Noemt u er eens eentje.'
'Italië. Dat zegt genoeg, lijkt ons. Maar dat leed is geleden. Wanneer schikt het u dat we het even langsbrengen, meneer Van Rampen?
Rampert. Niet Van Rampen'
'Sorry, meneer Rampen. Schikt het u volgende week woensdagochtend tussen negenen en zessen? Dan zijn we toch mooi binnen het jaar gebleven.'
'Weet u wat u met uw bijzettafeltje kan doen? U kunt het in uw reet steken!'
'Maar meneer Van Rampen...'
'Zodat het er bij uw strot weer uitkomt. Ik hoef uw bijzettafeltje niet meer. Ik zal het u nog sterker vertellen: ik hoef nooit meer een bijzettafeltje. Van u niet en van niemand niet!'
'Daar kunnen wij geen genoegen mee nemen, meneer Van Rampen. Wij zijn niet voor niets sinds januari met uw bijzettafeltje bezig. U moet en zal het hebben. Daar stellen wij een eer in, als meubelpaleis Interzitbank zijnde. Wij komen langs.'
'Ik doe niet open.'
'Dan blijven we bellen. Desnoods komen we met een mannetje of vier sterk van de sportschool. Eens zien of u het dan nog niet wil hebben. Er staat trouwens nog een postje open voor transportkosten uit Italië en logies en maaltijden voor onze chauffeurs. Het zou toch te gek worden als mensen bij ons bijzettafeltjes bestellen en ze vervolgens weer afbestellen. U krijgt uw bijzettafeltje, meneer Van Rampen, al moeten we het door de schoorsteen naar binnen duwen. Legt u het geld vast klaar? We zijn onderweg.'